Byudvikling – gå-hjem-møde om myndighedsprocessen

5. marts 2019
Kom til vores næste byudviklings-møde 21. marts 2019. Mødet er det tredje i rækken af gå-hjem-møder, som Mølbak Landinspektører og Lundgrens afholder i 2018 og 2019. Vi sætter fokus på byudviklingsprojekter og især på emner som myndighedsbehandling, arealer, rettigheder, entreprise og udbud. Hvert møde repræsenterer et trin i gennemførelsen af et byudviklingsprojekt, og så vidt muligt vil oplæggene være case-baserede
mølbak-byudvikling-gaahjem-mode
Dato: 21.03. 2019
Tid: 14:00 – 17.00
Sted:
LUNDGRENS ADVOKATPARTNERSELSKAB TUBORG BOULEVARD 12 2900 HELLERUP

Torsdag 21. marts vil emnet være myndighedsprocessen vedr. byudviklingsprojekter I (projekteringsfasen).

Oplægsholdere:
Titti Kopp, Advokat, Ph.d., Head of Environment hos Lundgrens, Karsten L. Willeberg-Nielsen, landinspektør og seniorprojektleder hos Mølbak Landinspektører A/S, Lars Gjøg Petersen, projektdirektør hos Mølbak Landinspektører A/S og Søren Hilbert, partner hos Lundgrens.

Programmet:
Præsentation af dagens emne.
Væsentlige planlovs-problemstillinger:

  • Bebyggelsesprocent
  • Eksempler på opgørelser af bebyggelsesprocent, friarealer, opholdsarealer m.m.
  • Fokus på klimaforhold i planer – LAR, belægnings- og befæstelsesgrader m.m.
  • Rammelokalplan eller byggeretsgivende lokalplan
  • Betydningen af udlægning til offentlige formål?
  • Krav til almene boliger
  • Betydningen af konsekvensområder
  • Udbygningsaftaler

Målgruppe:
Bygherrer, entreprenører, projektudviklere, arkitekter og offentlige myndigheder, der arbejder med byudvikling.

Forplejning:
Networking med tapas og vin

Tilmelding:
Tilmelding foretages pr. mail til event@lundgrens.dk senest den 14. marts 2019.

I alt afholder Lundgrens og Mølbak Landinspektører A/S syv gå-hjem-møder i løbet af 2018 og 2019:

Det første gå-hjem-møde blev afholdt 29. november 2018 og handlede blandt andet om den indledende dialog med myndighederne.

Det andet møde blev afholdt 16. januar 2019 og handlede om overvejelserne før opstarten af byudviklingsprojektet.

  1. møde d. 21. marts 2019: Myndighedsprocessen vedrørende byudviklingsprojekter I (projekteringsfasen)
  2. møde d. 6. juni 2019: Myndighedsprocessen vedrørende byudviklingsprojekter II (projekteringsfasen)
  3. møde d. 29. august 2019: Byudviklingsprojekt efter vedtagelse af lokalplan (projekteringsfasen)
  4. møde d. 3. oktober 2019: Håndhævelse i byggefasen
  5. møde d. 28. november 2019: Ibrugtagning af byggeri (efter afslutning af byggefasen)

Du finder programmet for alle 7 gå-hjem møder som pdf nederst på siden.

Dato: 21.03. 2019
Tid: 14:00 – 17.00
Sted:
LUNDGRENS ADVOKATPARTNERSELSKAB
TUBORG BOULEVARD 12
2900 HELLERUP